برتری ساندویچ پانل دیواری نسبت به آجر صفحه قیمت ساندویچ پانل صفحه ساندویچ پانل سردخانه ای صحفه قیمت اتاق یخچالی صفحه نصب ساندویچ پانل صفحه ساندویچ پانل سقفی صفحه ساندویچ پانل ارزان
برتری ساندویچ پانل دیواری نسبت به آجر

برتری ساندویچ پانل دیواری نسبت به آجر

در این پست می خواهیم شما را با  مقایسه همه جانبه ساندویچ پانل و آجر , مقاومت در برابر تبادل حرارتی , مقایسه‌ی R-VALUE آجر و ساندویچ پانل تولید در انواع گوناگون با ویژگی‌های عملکردی و ظاهری متفاوت ,دوام و حفظ کیفیت در مجاورت رطوبت , نفوذناپذیری در برابر عوامل مزاحم بیرونی ,مقاومت در برابر عبور صدا ,حفظ زیبایی در گذر زمان ,حمل و جابه‌جایی آسان ,نصب و اجرای سریع ,قابلیت مونتاژ و دمونتاژ ادامه مطلب را از دست ندهید .

ساندویچ پانل ماموت جایگزینی بی‌نقص برای آجر

اجرای دیوارها یکی از مراحل مهم در هر پروژه ساخت‌ و ساز است. تقریباً در تمام پروژه‌های ساختمانی بخش قابل توجهی از زمان و بودجه صرف خرید مصالح و اجرای دیوارها می‌شود. از هزاران سال پیش تا همین امروز مصالح و متریال‌های مختلف و متعددی برای ساخت دیوارها تولید شده و مورد استفاده قرار گرفته‌اند. اضافه شدن هر مصالح جدید به این لیست، گزینه‌های پیش روی سازندگان را افزایش داده و راه را برای انتخاب مناسب‌ترین متریال که متناسب با نیازهای خاص هر پروژه باشد هموار ساخته است. آجر به‌عنوان مصالحی با قدمت زیاد همچنان محبوبیت خود را حفظ کرده و همچون گذشته از پرکاربردترین مصالح مورد استفاده در صنعت ساخت و ساز برای اجرای دیوارها است. امروزه آجر رقیبی جدید و جدی پیدا کرده است: ساندویچ پانل. در این مطلب ویژگی‌های آجر و ساندویچ پانل دیواری مورد بررسی قرار گرفته و این دو متریال از جنبه‌های مختلف با هم مقایسه شده‌اند.

قیمت ساندویچ پانل   ساندویچ پانل سردخانه ای   قیمت اتاق یخچالی   نصب ساندویچ پانل  ساندویچ پانل سقفی  ساندویچ پانل ارزان

برتری ساندویچ پانل دیواری نسبت به آجر صفحه قیمت ساندویچ پانل صفحه ساندویچ پانل سردخانه ای صحفه قیمت اتاق یخچالی صفحه نصب ساندویچ پانل صفحه ساندویچ پانل سقفی صفحه ساندویچ پانل ارزان

برتری ساندویچ پانل دیواری نسبت به آجر

مقایسه همه جانبه ساندویچ پانل و آجر

قدمت آجر به ۷۰۰۰ سال قبل از میلاد مسیح باز می‌گردد. برای قرن‌ها تمام بناهای مهم و شاهکارهای معماری با استفاده از آجر ساخته می‌شدند و حتی امروزه هم آجر جایگاهی مهم در میان مصالح ساختمانی دارد. ساندویچ پانل اما متریالی نوین و به نسبت جدید است و تولید اولین نمونه‌های آن به اوایل قرن بیستم برمی‌گردد. با این‌ وجود ساندویچ پانل توانسته به‌سرعت توجه بسیاری از سازندگان را در اقصی‌نقاط دنیا به خود جلب کند. ساندویچ پنل در همین مدت به نسبت کوتاه به متریال مورد اعتماد بسیاری از فعالان حوزه ساخت و ساز تبدیل شده است. ساندویچ پانل با نیازهای جدید صنعت ساختمان بیشتر همخوانی دارد و در مجموع کارایی آن بسیار بیشتر از آجر می‌باشد

تأکید بر مزیت‌های ساندویچ پانل به معنای نفی کامل آجر نیست. آجر و ساندویچ پنل هر یک ویژگی‌های خاص خود را دارند. از آنجایی که تمام سازندگان، با آجر به‌عنوان یک مصالح رایج ساختمانی آشنایی کامل داشته و سابقه کار با آن را دارند، مقایسه آجر و ساندویچ پانل برای شناخت بهتر ویژگی‌ها و مزایای ساندویچ پانل راهگشا خواهد بود. ساندویچ پانل و آجر را باید از جهات گوناگون و جنبه‌های مختلفی مورد ارزیابی و مقایسه قرار داد. هر یک از این جنبه‌ها مرتبط به یکی از مسائل اصلی ساختمان است.

مقاومت در برابر تبادل حرارت

تولید در انواع گوناگون

دوام و حفظ کیفیت در مجاورت رطوبت

نفوذناپذیری در برابر عوامل مزاحم بیرونی

مقاومت در برابر عبور صدا

حفظ زیبایی در گذر زمان

حمل و جابه‌جایی

نصب و اجرا

قابلیت مونتاژ و دمونتاژ

مقاومت در برابر تبادل حرارتی

آجر در مقایسه با بسیاری از مصالح بنایی دیگر ظرفیت حرارتی بالاتری دارد و می‌تواند فضاهای داخلی را تا حد مشخص و محدودی در برابر نوسانات شدید دمایی مصون بدارد. اما یک جداره آجری باید ضخامت زیادی داشته باشد تا از عهده این کار بربیاید. آجر در این زمینه فقط نسبت به سایر مصالح بنایی برتری دارد و در مقایسه با متریال‌های جدید عملکرد قابل‌قبولی ندارد. در مقابل ساندویچ پانل ذاتاً یک عایق حرارتی است و در مقابل تبادل حرارتی مقاومت بالایی دارد. این ویژگی بسته به نوع مواد مورد استفاده در هسته ساندویچ پنل متغیر است. اما تمامی انواع ساندویچ پانل در زمینه عایق حرارتی بودن عملکرد مناسبی دارند و بسیار بهتر از سایر مصالح عمل می‌کنند.

برتری ساندویچ پانل دیواری نسبت به آجر صفحه قیمت ساندویچ پانل صفحه ساندویچ پانل سردخانه ای صحفه قیمت اتاق یخچالی صفحه نصب ساندویچ پانل صفحه ساندویچ پانل سقفی صفحه ساندویچ پانل ارزان

برتری ساندویچ پانل دیواری نسبت به آجر

مقایسه‌ی R-VALUE آجر و ساندویچ پانل

شاخص R در صنعت ساختمان معیاری جهانی و استاندارد برای تعیین میزان مقاومت یک جداره در برابر تبادل و هدایت حرارتی است. شاخص R فرمولی ثابت و مشخص دارد. برای محاسبه این شاخص برای یک ماده یا متریال ساختمانی باید میزان اختلاف دما در دو سمت آن را بر مقدار حرارتی که از آن ماده گذر کرده تقسیم نمود. با مقایسه میان ارقامی که برای شاخص R در انواع آجر و انواع گوناگون ساندویچ پانل ثبت شده مشخص می‌شود که تمام انواع ساندویچ پانل از نظر مقاومت در برابر تبادل حرارت و برودت بسیار بهتر از آجر عمل می‌کنند. در ضمن ساندویچ پانل بهره‌وری حرارتی بالای مورد نیاز ساختمان را با ضخامتی به‌مراتب کمتر از هر مصالح دیگری تأمین می‌نماید.

تولید در انواع گوناگون با ویژگی‌های عملکردی و ظاهری متفاوت

هم آجر و هم ساندویچ پانل دارای انواع مختلفی هستند. تفاوت میان انواع آجر بیشتر در میزان مقاومت فشاری و ویژگی‌های ظاهری مثل بافت، رنگ و ابعاد فیزیکی است. در کل آجر مصالحی با تنوع بسیار محدود محسوب می‌شود. در مقابل ساندویچ پانل متریالی است که در انواع بسیار گوناگونی تولید می‌شود. امروزه پانل‌ها در بیش از ۵۰ نوع مختلف طراحی، تولید و عرضه می‌شوند. انواع ساندویچ پانل علاوه بر تفاوت‌های ظاهری (رنگ و ابعاد)، از جنبه‌های دیگری هم (جنس ورق و نوع ماده عایق) متفاوت از یکدیگر هستند و بدین ترتیب سازندگان و پیمانکاران می‌توانند برای هر پروژه نوعی از ساندویچ پانل را که با شرایط خاص آن پروژه بیشترین انطباق را داشته باشد انتخاب و خریداری نمایند.

دوام و حفظ کیفیت در مجاورت رطوبت

وقتی رطوبت در محیط زیاد باشد مصالح بنایی بر اثر نفوذ رطوبت به مرور دچار کاهش کارایی شده و بازدهی‌ آن‌ها کم می‌شود. رطوبت به بندکشی بین آجرها نفوذ می‌کند و انبساط و انقباض ناشی از یخ‌زدگی سبب ضعف دیوارهای آجری می‌گردد. اما ورق‌های جانبی ساندویچ پانل تضمین کننده دوام این متریال در مجاورت هوای مرطوب هستند. البته میزان ماندگاری ساندویچ پانل در برابر رطوبت به جنس ورق مورد استفاده در تولید آن بستگی دارد. اما در هر حال تمام انواع ساندویچ پانل وقتی در معرض رطوبت قرار می‌گیرند ماندگاری قابل‌توجهی دارند.

قیمت ساندویچ پانل   ساندویچ پانل سردخانه ای   قیمت اتاق یخچالی   نصب ساندویچ پانل  ساندویچ پانل سقفی  ساندویچ پانل ارزان

نفوذناپذیری در برابر عوامل مزاحم بیرونی

سطوح آجری به علت داشتن درزهای زیاد و وجود حفره‌های خالی در این درزها به مرور زمان در برابر نفوذ عوامل مخرب بیرونی به‌خصوص ورود انواع حشرات آسیب‌پذیر می‌شوند. مسدود کردن راه‌های نفوذ حشرات به داخل دیوارهای آجری کاری پرهزینه است و هر سال چند بار باید تکرار شود. ساندویچ پانل دیواری با ایجاد سطحی نفوذناپذیر از ورود هر گونه عامل ناخواسته به درون فضا جلوگیری می‌کند. این خصوصیت ارزشمند در ساندویچ پنل ماندگاری بالایی دارد و با گذشت زمان تضعیف نمی‌شود. برای اطمینان از درزبندی کامل، در گوشه‌ها و در محل اتصال پانل‌ها از انواع فلاشینگ برای پوشش درزها استفاده می‌شود.

برتری ساندویچ پانل دیواری نسبت به آجر صفحه قیمت ساندویچ پانل صفحه ساندویچ پانل سردخانه ای صحفه قیمت اتاق یخچالی صفحه نصب ساندویچ پانل صفحه ساندویچ پانل سقفی صفحه ساندویچ پانل ارزان

برتری ساندویچ پانل دیواری نسبت به آجر

مقاومت در برابر عبور صدا

میزان ممانعت از عبور صدا توسط مصالح ساختمانی را می‌توان از طریق ضریب جذب صدا موسوم به «آلفا» سنجید. بازه‌ی ضریب آلفا بین ۰ و ۱ می‌باشد. یک ماده برای اینکه در جذب صدا موثر عمل کند باید ضریب آلفایی معادل ۰٫۷۵ یا بیشتر داشته باشد. آجر ذاتاً جاذب صدا نیست. از همین رو وقتی از آجر به‌عنوان متریال اصلی در ساخت جداره‌ها استفاده شود سروصدا به یکی از مشکلات همیشگی استفاده‌کنندگان از فضا تبدیل می‌شود. برای حل این مشکل گاه چاره‌ای جز اضافه کردن یک لایه جداگانه‌ی عایق صدا به دیوار آجری نیست. بدین ترتیب هم ضخامت دیوار و هم هزینه ساخت افزایش می‌یابد. میزان جذب صدا در ساندویچ پانل بسته به نوع آن متفاوت است و برخی از انواع ساندویچ پنل عملکرد بهتری نسبت به سایرین دارند. با این وجود جدا از نوع، ساندویچ پانل برای جذب صدا بسیار بهتر از آجر عمل کرده و ضریب آلفای بسیار بالاتری دارد. ساندویچ پنل‌ها در جلوگیری از عبور صدا حداقل ۵ برابر بهتر از سطوح آجری عمل می‌کنند. این رقم در برخی از انواع پانل به ۱۰ برابر هم می‌رسد.

حفظ زیبایی در گذر زمان

یکی از مهم‌ترین نقاط ضعف آجر تغییر رنگ و افت کیفیت ظاهری آن در گذر زمان است. نماهای آجری بعد از چند سال کدر شده و زیبایی ظاهری خود را از دست می‌دهند. مشکل اینجا است که شستشوی آجر آسان نیست و سطوح آجری حتی پس از شستشو هرگز آن زیبایی اولیه خود را نخواهند داشت. ساندویچ پانل اما با گذشت زمان دچار تغییر رنگ نمی‌شود و ساندویچ پانل دیواری زیبایی خود را برای مدت‌ها حفظ می‌کند. حتی اگر در مواردی خاص سطح بیرونی ساندویچ پانل نیاز به شستشو داشته باشد، به راحتی، در مدتی کوتاه و با صرف کمترین هزینه می‌توان فرایند پاک‌سازی و شستشوی سطوح ساندویچ پانل را انجام داد.

حمل و جابه‌جایی آسان

انتقال متریال خریداری شده به محل انبار و جابه‌جایی آن در داخل کارگاه ساختمانی ممکن است در ظاهر ساده به نظر برسد. اما همین مرحله‌ی به ظاهر ساده نیازمند صرف وقت و هزینه بوده و در بسیاری موارد مشاهده شده است که بخشی از مصالح در حین حمل آسیب دیده و غیرقابل استفاده شده‌اند. بارگیری و همچنین تخلیه آجر از درون خودروی حمل بار فرایندی وقت‌گیر است و همواره بخشی از بار آجر به علت آسیب‌دیدگی به نخاله ساختمانی تبدیل می‌شود. در مقابل ساندویچ پانل را می‌توان به سرعت از محل کارخانه به انبار پروژه انتقال داد. البته باید به اصول حمل ساندویچ پانل توجه داشت.

نصب و اجرای سریع

آجر مصالحی است که هر عدد از آن ابعاد کوچکی دارد و برای اجرای کامل یک دیوار باید تعداد زیادی آجر در کنار هم قرار گیرند. این شیوه‌ی اجرا هم وقت‌گیر است و هم با پِرت زیاد مصالح همراه می‌باشد. بخشی از این اتلاف مصالح به علت آسیب دیدن آجرها در هنگام جا‌به‌جایی و مصرف است. ساندویچ پانل قابلیت بالایی برای جاگذاری و نصب سریع دارد و این قابلیت در انواع ساندویچ پانل مشترک است. اتصال پانل‌های دیواری از نوع فاق و زبانه است و از این رو کار نصب پانل‌ها در محل نهایی نیازمند صرف وقت و هزینه زیادی نیست. چنانچه در پروژه‌ای نیاز به سرعت در ساخت باشد می‌توان تا بیش از ۱۰۰ مترمربع دیوار در روز را با ساندویچ پانل اجرا نمود. ساندویچ پانل تنها متریال ساختمانی است که در موقع اجرا هیچ‌گونه پرت و اتلاف ندارد و تماماً مورد استفاده‌ی کامل قرار می‌گیرد. این موضوع نه تنها به صرفه‌جویی در هزینه‌ها کمک می‌کند. بلکه باعث تمیزی و نظم بیشتر در محل کارگاه می‌گردد.

قابلیت مونتاژ و دمونتاژ

وقتی آجر در ساخت دیوار به کار گرفته شود دیگر به هیچ عنوان قابلیت استفاده مجدد در محلی دیگر را نخواهد داشت؛ اما ساندویچ پنل را می‌توان پس از نصب در محل و اجرای دیوار، در صورتی که بعدها نیاز به تغییرات در دیوارها یا جابه‌جایی جداره‌ها باشد طی فرآیندی سریع و بدون اُفت کیفیت از محل نصب اولیه باز و دمونتاژ کرده و در محل جدید جای‌گذاری و نصب نمود. این ویژگی به‌خصوص در دنیای امروز که اولویت اساسی در طراحی اکثر سازه‌ها، انعطاف‌پذیری و امکان توسعه است از اهمیت بسزایی برخوردار می‌باشد.

برتری ساندویچ پانل دیواری نسبت به آجر صفحه قیمت ساندویچ پانل صفحه ساندویچ پانل سردخانه ای صحفه قیمت اتاق یخچالی صفحه نصب ساندویچ پانل صفحه ساندویچ پانل سقفی صفحه ساندویچ پانل ارزان

برتری ساندویچ پانل دیواری نسبت به آجر

ساندویچ پانل ماموت جایگزینی بی‌نقص برای آجر

بر مبنای آنچه ذکر شد مشخص است که در مجموع ساندویچ پانل متریال به مراتب بهتری نسبت به مصالح بنایی برای ساخت دیوارها است. شرکت ماموت انواع ساندویچ پانل را بالاترین کیفیت و با استفاده از بهترین مواد اولیه تولید و به بازار عرضه می‌کند. ساندویچ پانل ماموت به‌عنوان یک متریال مدرن و مبتنی بر علم به‌مراتب نسبت به آجر بهینه‌تر است و میزان کارایی دیوارها و بهره‌وری سازه را از جهات مختلف افزایش می‌دهد. از تأثیر مستقیم در حفظ دمای آسایش فضاهای داخلی گرفته تا امکان انتقال سریع، نصب آسان و استفاده مجدد، در تمام جنبه¬های مورد بررسی، استفاده از ساندویچ پانل ماموت نتایج بهتری به ارمغان می‌آورد.

نصابان دنیای ماموت

برای نصب ساندویچ پانل نیاز به ابزار پیچیده ای نیست فقط به مهارت و تخصص خاصی نیاز دارد که نصابان شرکت ما دارای این مهارت میباشند که با تجربه خاص خود اقدام به اندازه گیری متریال می کنند و ابعاد مناسب ساندویچ پانل را برداشت و به تولید کننده تحویل میدهند

دنیای ماموت برای رفاه حال مشتریان اقدام به آموزش نصابان ماهر و آموزش دیده نموده است شما میتوانید با تماس با شرکت ماموت راهنمایی و مشاوره رایگان دریافت نمایید . تنوع محصولات ساندویچ پانل بسیار زیاد است که هر کدام برای کاربری خاصی مناسب و مورد تایید میباشد  شما میتوانید از مشاوران کمک بخواهید  تا بهترین محصول را از تنوع محصولات دنیای ماموت با توجه به نوع سازه و کاربری پروژه انتخاب نمایید تا با کمترین و مناسب ترین محصول را انتخاب نمایید .

برتری ساندویچ پانل دیواری نسبت به آجر صفحه قیمت ساندویچ پانل صفحه ساندویچ پانل سردخانه ای صحفه قیمت اتاق یخچالی صفحه نصب ساندویچ پانل صفحه ساندویچ پانل سقفی صفحه ساندویچ پانل ارزان

برتری ساندویچ پانل دیواری نسبت به آجر

قیمت ساندویچ پانل 

هان‌طور که می‌دانید قیمت ارز هر روز در حال تغییر و نوسان است. از آنجایی که ساندویچ پانل‌ها یا قسمتی از مصالح موجود در آن‌ها ممکن است وارداتی باشند، مسلماً روی قیمت هر مترمربع ساندویچ پانل تأثیرگذار خواهد بود؛ بنابراین قیمت ساندویچ پانل به‌خاطر نوسانات شدید قیمت ورق و مواد اولیه به‌صورت روزانه تغییر می‌کند.

قیمت هر مترمربع ساندویچ پانل به فاکتورهای زیادی بستگی دارد و نمی‌توان به طور کلی قیمت مشخص بدون انجام محاسبات ارائه کرد. این فاکتورها معمولاً توسط یک مهندس متخصص بر اساس شرایط محیطی سازه، نوع کاربرد سازه و بودجه، تعیین می‌شوند

استفاده از ساندویچ پانل در ساختمان با توجه‌ به ویژگی ساختاری‌شان و همچنین قابلیت آن‌ها در حل بسیاری مشکلات مربوط به زلزله و آتش‌ سوزی، سبب نجات جان بسیاری افراد می‌شود. ازاین‌رو هزینه‌کردن برای تهیه محصولی باکیفیت و مرغوب امری بسیار مهم است

قیمت به‌صرفه ساندویچ پانل

 ساندویچ پانل‌ها مقرون‌به‌صرفه هستند چرا که به دلیل عدم خوردگی نیاز به تعمیرات نداشته و چون در برابر رطوبت هم مقاوم‌اند میکروبی در آن تجمع نمی‌یابد، بهداشتی هستند. همچنین نسبت به مزایا و ویژگی‌هایی خاصی که دارند بسیاری کارفرمایان، مهندسان و مدیران پروژه ترجیح می‌دهند به‌جای مصالح سنتی از این مصالح استفاده نمایند

همان‌طور که گفته شد، عوامل بسیاری می‌تواند در تعیین قیمت هر مترمربع ساندویچ پانل نقش داشته باشد؛ بنابراین بهتر است قبل از خرید این مصالح برای انتخاب بهترین ساندویچ پانل با مناسب‌ترین قیمت و بهترین کاربرد برای فضای موردنیاز خود، راهنمایی‌های لازم را دریافت نمایید. برای این کار می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی زیر با ما در ارتباط باشید

شرکت دنياي ماموت در جهت بهبود روند رو به رشد خود و ارتقاي کيفي و کمي محصولات خود پذيراي نقطه نظرات خريداران و مشتريان گرامي خواهد بود . بدين منظور شما ميتوانيد از راه هاي زير با شرکت دنياي ماموت در ارتباط باشيد.

2717 3222 028

7865 382 0912

برای مطالعه مطالب بیشتر شرکت دنیای ماموت کلیک کنید .

اتاق حمل بار ماموت انواع ساختمان پیش ساخته انواع ساندویچ پانل ماموت انواع ورق رنگی انواع کانکس ماموت تعمیرات کانکس ساخت کانکس ساندویچ پانل ساندویچ پانل دیواری ساندویچ پانل سقفی ماموت ساندویچ پانل ماموت ساندویچ پانل چیست ساندویچ پنل سقفی ساندویچ پنل ماموت فروش اتاق حمل بار ماموت فروش ساختمان پیش ساخته فروش ساندویچ پانل سقفی فروش ساندویچ پانل ماموت فروش ورق رنگی فروش ورق شیروانی فروش ورق گالوانیزه قیمت اتاق حمل بار ماموت قیمت ساندویچ پانل قیمت ساندویچ پانل دیواری قیمت ساندویچ پانل ماموت قیمت ورق شیروانی قیمت ورق پلی کربنات قیمت کانکس لیست قیمت ساندویچ پانل پیش ساخته ماموت با ضخامت ۱۵سانتیمتر لیست قیمت پانل سقفی مزایای ساختمان پیش ساخته مشخصات فنی ساندویچ پانل نصاب ساندویچ پانل پیش ساخته نصاب شرکت ماموت نصاب معتبر ساندویچ پانل نصاب ورق شیروانی نصب ساندویچ پانل نصب ساندویچ پانل ماموت نصب ساندویچ پنل نصب کننده پانل سقفی نکات فنی ساندویچ پانل سقفی ورق شادولاین ورق شیروانی کاربرد ساندویچ پانل ماموت گروه نصب شرکت ماموت

نصب ساندویچ پانل قوسی شکل هلالی

نصب ساندویچ پانل قوسی  Install the arched panel sandwich نصب ساندویچ پانل قوسی-قیمت ساندویچ ...

ساندویچ پانل پلاستیسول

ساندویچ پانل پلاستیسول Plastysol sandwich panel ساندویچ پانل پلاستیسول  در دنیای امروزه ساخت و ...

ورق شیروانی

ورق شیروانی Gable sheet ورق شیروانی ورق شیروانی آهنی است که با فلزروی پوشانده ...

پوشش سوله با ورق , توری و پشم شیشه

پوشش سوله توری پشم شیشه پوشش سوله توری پشم شیشه سوله سازه‌ای فلزی با ...

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برو بالا